Pre obmedzené znalosti o prínosoch športu nám často chýba motivácia cvičiť. Aké sú teda výhody športu?
 
1. Dlhší život
Príležitosť žiť dlhšie a zdravšie sa zvyšuje až desaťnásobne. Výskumy ukazujú, že úmrtnosť mužov, ktorí necvičia pravidelne, je dvakrát väčšia.

inline.jpg

2. Zmysel pre dosahovanie cieľov
Športovanie pomáha rozvíjať pocit úspechu, čo vedie k pozitívnemu obrazu o sebe samom. Len si predstavte ako po dlhom a možno neúspešnom dni v práci pôjdete do posilňovne, kde nabeháte niekoľko kilometrov, hneď sa budete cítiť lepšie a šťastnejšie. Zaručujem vám, že nasledujúci deň sa budete cítiť istejšie a na druhej strane to bude mať pozitívny vplyv na vašu prácu.

3. Nové kontakty
Vďaka športu sa stretnete s ľuďmi s podobnými záujmami a pravdepodobne získate mnoho nových priateľov. Skvelé, nie?

4. Znížite telesný tuk
Zapojenie sa do nejakej športovej aktivity pomáha znižovať telesný tuk a reguluje telesnú hmotnosť. Naproti tomu diéta zvyčajne končí stratou tekutín a svalovej hmoty. A nanešťastie väčšina týchto nenávidených kilogramov pribúda takmer okamžite, keď sa vrátite k typickým stravovacím návykom. Naopak, ak sa zapojíte do cvičenia, ktoré pomáha znižovať tuk, ale nie svalovú hmotu, výsledky sú stabilnejšie.

5. Zvýšená sebadôvera
Šport vám umožní zažiť víťazstvá aj prehry. Dodá vám väčšiu sebadôveru a sebavedomie.

6. Lepšia imunita
Behanie, plávanie a vzpieranie majú pozitívny vplyv na imunitný systém.

7. Lepší spánok
Štúdie ukazujú, že športovci zaspia rýchlejšie a ich spánok je hlbší. Ak sa často v noci budíte, šport vám pomôže tento problém vyriešiť.

8. Pozitivita a lepšia nálada
Cvičenie vám pomôže k lepšej nálade. Nie je to nová informácia, že po pravidelnom tréningu sa ľudia cítia šťastnejší, zabudnú na svoju úzkosť, depresiu, hnev a stres.

fotbal.jpg

9. Energia
Budete silnejší, vaše telo bude mať krajší tvar a budete mať viac energie.
 
10. Celková sila tela
Vďaka fyzickej aktivite sa posilňujú kosti aj svaly. Vzpieranie môže nielen zastaviť úbytok. Cvičenie je pravdepodobne jedným z najlepších spôsobov, ako udržať silné kosti. Pešia turistika, jogging, tanec a tenis sú jedným z najlepších spôsobov, ako udržať vaše kosti silné.

10 výhod športu
3 (60%)1